Concurs d'enigmes


Recordeu aquest enigma del dimecres 27 d'agost?

Entre els milers i milers de paraules que consten en els diccionaris catalans i castellans, les següents:

hache, nene, hac, nena, xics

Tenen una característica comuna i exclusiva. Sabeu quina és?

Doncs aquí teniu la solució fixeu-vos-hi bé:

Cada paraula esta composada per la lletra inicial i com es pronuncia oralment:

h ache, n ene, h ac, n ena, x ics


Us proposo iniciar un concurs d'enigmes (del tipus que volgueu lingüistics, matemàtics...) m'els envieu al mail del blog unarealutopia@gmail.com i periòdicament els aniré publicant. Vinga animeu-vos!!!

Comentaris

Anònim ha dit…
No sé si vols dir que han de ser enigmes inventades, que em sembla mooolt dificil, o somplement enigmes que t'han dit o has llegit...
Aina ha dit…
exacte! enigmes que trobeu que us hagin dit i que trobeu curiosos o interessants. el que vingui de gust! ja anirem fent!! (feu correr pels blogs com mes gent millor)
Anònim ha dit…
Aina, acabo de fer el primer intent d'enviar-te un enigma, tret d'un llibre, però m'han reotnar el mail dos cops, comprova si no t'has equivocat en escriure l'adreça... o tens la bústia plena... no sé
Jesús M. Tibau ha dit…
així m'agrada, a fer-nos pensar
Aina ha dit…
Hola Carme!
perdona tens tota la raó el correu és: realutopia68@gmail.com
gracies!
Cris ha dit…
M'ha agradat l'enigma! És ben curiós!
I la idea de fer un recull entre tots em sembla molt interessant!

Entrades populars