Fem el mico!
Entrem en el mes d'octubre un periode en si prou interessant. Interessant per diverses raons, portem tan sols quinze dies de classe amb nens i ningú, ni alumnes ni mestres, recordem què eren les vacances. Estem a les portes d’una nova llei d’educació (LEC), on es prioritza Principis de Compresivitat de Diversitat, filosofia cooeducadora que disminueixi el sexisme i l’androcentrisme, acollida de l’alumnat nouvingut..... i la inclusió de l'alumnat en un entorn adequat a les seves necessitats.
Adequat a les seves necessitats? Sempre des dels meus principis a l'educació he estat una defensora de la Diversitat i tot el que comporta, integració, adequació..... però en aquests moments que es defensa a capa i espasa la Inclusió per part del Departament, resulta que la realitat pinta amb certs colors dubtosos. Tenim nens que per les seves característiques i transtorns necessiten auxiliars d’Educació Especial que no tenen o més hores d'educació especial de les que els hi podem oferir.... Mentrestant es van tancant centres d'educació Especial, suposo perquè no són acords amb la Inclusió, o potser perquè no surten a compte? on aniran a parar aquests professionals? perquè no s'incorporen els centres ordinaris sent especialites o es reubiquen com centre de recursos?.....
Està molt bé la teoria damunt de paper o discutir-la en Comissions d'Educació o al Parlament però la realitat del dia a dia té noms i cognoms, cares, somriures i plors. No podem proposar un model ideal quan la realitat és, que no es pot portar correctament a terme perquè no hi ha presupost adequat. Quan s'actua d'aquesta manera, algú s'ha parat a pensar els beneficis o perjudicis que tenen els nostres nens?
Per si no n'hi havia prou es proposa introduïr la tercera llengua (anglès per exemple) ja a l'educació infantil. Per anar-vos acostumant i fent pràctiques aquí teniu Five Litlle Monkeys!
Amb carinyo Isa! una futura bona mestra d'anglès a Educació Infantil!
Comentaris
Perfecte per a la Isa i per a l' Educació Infantil