Go raibh maith agat


Què ens vincula a un espai, a una terra, a una melodia? Aquesta és una pregunta que sempre m'he fet. En el cas que ens referim a lloc on has nascut la resposta, crec que és lògica, t'atreu allò que has viscut, allà on has crescut, les costums,... ve de molt endins teu. Però quin és desencadenant o el motiu pel qual ens sentim identificats o vinculats a un lloc a un espai... d'on no ets i no hi tens arrels i molts cops no hi has viscut llargs periodes de temps?

Us posaré un exemple, Eire en gaèlic (Ireland amb anglès) i la música celta en general. Les meves arrels són de Ses Illes, no tinc arrels celtes (alguna amiga meva si que en té) i me'n sento "vinculada". L'Illa maragda, com se l'anomena també és una illa europea de l'Atlàntic nord que forma amb Gran Bretanya, Man i d'altres illes, l'Arxipèlag de les Illes Britàniques. No sé si és pel seu paisatge verd que em relaxa tant, la música o per ser el lloc de naixement o procedència d'un bon nombre de personatges mundialment reconeguts relacionats amb diferents branques de les arts, especialment la literatura i la música com Joyce, Oscar Wilde...

Doncs aquí en teniu una petita mostra de la música celta, en aquest cas irlandesa.És una actuació en directe de dos dels representants actuals d'aquesta tipologia de música. Els dos grups són, en si, molt diferents entre ells però es complementen perfectament. Per una part tenim a The corrs i per l'altre The chieftains (un dels millors representants de la música irlandesa, en la meva opinió) presentat per l'actor Gabriel Byrne. Per cert "Go raibh maith agat" vol dir Gràcies.

Espero que us agradi!!!

Comentaris

Entrades populars