Una nit, un somni amb Nepal
Que pugui ser medicina i metge per al malalt, suport per a ell fins que la malaltia desaparegui.Que sigui reserva inesgotable per al desgraciat, el primer en socorre'l en les seves necessitats.Que sacrifiqui sense dubtar la meva pròpia persona i els meus plaers, la meva rectitud passada, present i futura,per aconseguir el benestar dels altres .(Del Budisme mahayana, Santideva)
Avui vull parlar del sopar forum en que ahir vaig tenir el privilegi d'assistir. Una nit per fer realitat un somni, un sopar per, i mai tant ben dit, fer possible una real utopia. En definitiva una trobada amb Vicki Sherpa, ànima i fundadora de FUNDACIÓ VICKI SHERPA EDUQUAL. A l'iniciar la trobada i per adentrar-nos més en l'esperit nepalès Vicki Sherpa va fer amb cadescú dels presents els ritual de benvinguda amb un "Namasté" innoblidable.
Intentaré fer unes petites pinzellades d'aquesta Fundació i del seu perquè. La Fundació Vicki Sherpa Eduqual és una organització no governamental, sense ànim de lucre, apolítica i aconfessional que té com a finalitat l’execució de PROJECTES EDUCATIUS DE QUALITAT per als nens i nenes en situació de risc de les classes socials més marginades del Nepal, i d’altres zones del món amb les mateixes característiques. La seva tasca ha estat reconeguda al llarg dels anys per diversos organismes tant públics com privats, i els darrers anys han rebut diversos premis.
Els objectius que persegueixen es centren en: l’escolarització de nens i nenes pobres i marginats, la investigació pedagògica contínua. la formació de professionals en el camp de l’educació, la formació d’adults (especialment dones) en diferents oficis, la sostenibilitat econòmica futura del projecte, a través dels tallers d’artesania i altres negocis que propicia el pla de formació d’adults. Si voleu llegir i conèixer tot el projecte cliqueu a Fundació Vicki Sherpa Eduqual. (document pdf)
Victoria Subirana (Vicki Sherpa) ha aportat des del primer dia, ara farà uns vint anys, l'esperança als més desemparats, els sense nom, els invisibles, els pàries.... de Nepal, i actualment a altres països, amb la seva "Pedagogia Transformadora" partint del canvi intern de nen/a, basada els pilars de l'aprenentatge signigicatiu, Inteligència emocional i la Mediació de conflictes . Intentant que, des d'un bon principi, l'infant pugui desmontar els pensaments preestablerts que estant inculcats implicitament per la seva casta a uns nous que li aporten espectatives d'un futur millor i de superació personal. D'aquesta manera a part d'oferir una educació de qualitat i una alimentació i hàbits d'higiene adequats, s'ofereix una alternativa a aquest cicle tancat de les castes i que pot mantenir a uns (pàries) a la misèria permanentment i a uns altres (brahmans) en el màxim poder de llibertat coneixement....
Aquest projecte, aquest somni fet realitat, que va nèixer a casa nostra, no es realitza ni creix unica i exclusivament de somnis i esperances. Hi ha una part, com qualsevol projecte no governamental que necessita mans humanes i recursos materials i econòmics, i això com va quedar palès en aquell sopar, no sempre és tan fàcil.
Molts cops, sense voler, ens omplim la boca de propostes que després per una raó o una altra no ho portem a terme. Aquestes ajudes però, per sort o per desgràcia haurien de ser prioritàries davant d'altres (i no unicament per aquest projecte solament sinó per tots aquells que fan, amb el seu petit granet de sorra, dia a dia un Món millor per viure)
Una última reflexió, estem en època de crisi i la previsió sembla que va per un parell d'anys. Pel nostre petit món ens implica estrenye'ns el cinturó, però pel seu, per aquests infants potser que si juguin la vida sino tenen ningú que els protegeixi, els alimenti i els ofereixi una petita llum d'esperança.
Aquí teniu un petit fragment del video de la Fundació Vicki Sherpa Eduqual. Diuen que una imatge val més que mil paraules...
Dedicats a tots els nens i nenes invisibles, sense nom... de tot el Món!
नमस्ते Namasté Vicki!!!
Gràcies a l'Oriol, el Jordi M. i al Miquel A. per fer possible tenir un arxiu pdf lincat.
Comentaris