Escola inclusiva
Concedeix-me, Déu meu, serenitat per acceptar les coses que no es poden canviar, valor per canviar el que puc canviar i saviesa per conèixer la diferència.... (Reinhold Niebuhr )
Avui us voldria fer la proposta d'un llibre que crec que pot ser interessant pel que planteja. Jo encara no l'he tingut a les meves mans però m'ha arribat la seva referència per un company i pot aportar quelcom relevant per la nostra pràctica docent.
Pels qui heu navegat una miqueta per Una Real Utopia us haureu adonat que algun post s'assembla molt a altres posts d'un altre bloc (i en aquest cas és quasibé exacte). El blog en qüestió "El Món de l'Educació", un blog que, per raons professionals i ideològiques gestiono. Tot i així sempre he tingut molt clar les dues línies en que treballo en Una Real Utopia i a El Món de l'Educació. No em refereixo a que puguin ser contraposades, sinó més aviat que es mouen en diferents plans de la realitat.... procuraré que sempre sigui així.
Sense més preàmbuls....
Buenas prácticas de escuela inclusiva: la inclusión del alumnado con discapacidad: un reto, una necesidad.: Isabel Macarulla
La inclusió escolar de l'alumnat amb necessitats educatives especials per raons de discapacitat comença a ser ja un procés carregat d'experiència. Aquest llibre tracta sobre com fer més inclusiva la pràctica educativa i també sobre com identificar quines són les amenaces que l'assetgen. Inclou una sèrie de reflexions, conclusions i propostes, a la vegada que una selecció de bones pràctiques educatives que han estat prèviament contrastades a partir de l'experiència.
La inclusió escolar de l'alumnat amb necessitats educatives especials per raons de discapacitat comença a ser ja un procés carregat d'experiència. Aquest llibre tracta sobre com fer més inclusiva la pràctica educativa i també sobre com identificar quines són les amenaces que l'assetgen. Inclou una sèrie de reflexions, conclusions i propostes, a la vegada que una selecció de bones pràctiques educatives que han estat prèviament contrastades a partir de l'experiència.
INDEX: Pròleg: Escola inclusiva, un bé que ens inclou a tots. Primera part: Aproximació teòrica a partir de l'experiència. El model educatiu que volem. Segona part: Experiències de bones pràctiques. Escoles inclusives. Escola infantil inclusiva, una bona pràctica educativa que reclama continuïtat. La inclusió al CEIP Folch i Torres. Volem fer un tipi indi en què càpiga nosaltres. Les unitats de suport a l'educació especial a l'ESO. Una experiència, una realitat. Glossari. Epíleg: Iguals però diferents, diferents però iguals. Llista d'experiències rebudes per al projecte. Bibliografia comentada.
Comentaris