Comencem i seguim...


Vinc des de l'ahir des del passat fosc i oblidat amb les mans lligades pel temps amb la boca segellada des d'èpoques remotes. Vinc carregada de dolors antics, recollits per segles, arrossegant cadenes llargues i indestructibles. Vinc des de la foscor, del pou de l'oblit amb el silenci a coll, amb la por ancestral que ha corroït la meva ànima des del principi dels temps. Vinc en cas de ser esclava per mil·lennis, esclava de maneres diferents: sotmesa al desig del meu raptor a Pèrsia, esclavitzada a Grècia sota el poder romà, convertida en vestal a les terres d'Egipte, oferta als déus en ritus mil·lenaris venuda al desert o bescanviada com una mercaderia. Vinc de ser apedregada per adúltera als carrers de Jerusalem per una torba d'hipòcrites, pecadors de totes les espècies que clamaven al cel el meu càstig.

He estat mutilada a molts pobles per privar el meu cos de plaers i convertida en animal de càrrega, treballadora i paridora de l'espècie. M'han violat sense límit a tots els racons del planeta sense que compti la meva edat madura o tendra o importi el meu color o la meva estatura. Vaig haver de servir ahir als senyors, que ell se'm deixés als seus desigs,lliurar-me, donar-me, destruir-me, oblidar-se de ser una entre milers. He estat barragana d'un senyor a Castella, esposa d'un marquès i concubina d'un comerciant grec, prostituta a Bombay i a les Filipines i sempre ha estat igual el meu tractament.

D'uns i de d'altres sempre esclava, d'uns i de d'altres dependent, menor d'edat en tots els assumptes, invisible en la història més llunyana ioblidada en la història més recent. Jo no vaig tenir la llum de l'alfabet. Durant llargs segles vaig abonar amb les meves llàgrimes la terra que vaig haver de conrear des de la meva infantesa. He recorregut el món en milers de vides que m'han estat lliurades una a una .I he conegut tots els homes del planeta. Els grans i petits, els braus i covards, els vils, els honestos, els bons, els terribles. Mes gairebé tots porten la marca dels temps. Uns manegen vides com a amos i senyors, asfixien, empresonen i aniquilen. D'altres deixen ànimes comercien amb idees, espanten o sedueixen, manipulen i oprimeixen.

Jo els conec a tots, vaig ser a prop d'uns i de d'altres, servint cada dia, recollint engrunes, baixant el clatell a cada pas, complint amb el meu karma. He recorregut tots els camins han esgarrapat parets i assajat silencis tractant de complir amb el mandat de ser com ells volen mes no ho he aconseguit. Mai no es va permetre que jo escollís el rumb de la meva vida.He caminat sempre en una alternativa ser santa o prostituta. He conegut l'odi dels inquisidors que a nom de la santa mare església vancondemnar el meu cos al seu servei i a les infames flames de la foguera. M'han anomenat de múltiples maneres: bruixa, boja, endevina, pervertida, aliada de satán,esclava de la carn, seductora, nimfòmana, culpable dels mals de la terra,.Però vaig continuar vivint, llaurant, collint, cosint, construint,cuinant, teixint, curant, protegint, parint, criant, alletant,cuidant-se i sobretot estimant.

He poblat la terra d'amos i d'esclaus, de rics i captaires, de genis id'idiotes, però tots van tenir la calor del meu ventre, la meva sang i el seu aliment i es van emportar una mica de la meva vida. Vaig aconseguir sobreviure a la conquesta brutal i despietada de Castella a les terres d'Amèrica però vaig perdre els meus déus i la meva terra i el meu ventre va parir gent mestissa després que l'amo em va prendre per la força. I en aquest continent maculat vaig prosseguir la meva existència carregada de dolors quotidians, negra i esclava al mig de la hisenda em vaig veure obligada a rebre l'amo quantes vegades volgués sense poder expressar cap queixa. Després vaig ser costurera, camperola, serventa, llauradora, mare demolts fills miserables, venedora ambulant, curandera, assistent de nens o d'ancians, artesana de mans prodigioses, teixidora, brodadora, obrera,mestra, secretària, infermera.

Sempre servint a tots, convertida en abella o sementera complint les tasques més ingrates modelada com a gerra per les mans alienes. I un dia em vaig dolre de les meves angoixes un dia em vaig cansar delsmeus tragins, vaig abandonar el desert i l'oceà, vaig baixar de la muntanya, vaig travessar les selves i confins i vaig convertir la meva veu dolça i tranquil·la, en botzina del vent en crit universal i embogit.

I vaig convocar a la vídua, a la casada, a la dona del poble, a lasoltera, a la mare angoixada, a la lletja, a la de nou parida, a laviolada, a la trista, a la callada, a la bonica, a la pobra, al'afligida, a la ignorant, a la fidel, a l'enganyada, a la prostituïda. Van venir milers de dones juntes a escoltar les meves arengues, es vaparlar dels dolors mil·lenaris, de les llargues cadenes que els seglesens van carregar a coll.I formem amb totes les nostres queixes un cabalós riu que va començar arecórrer l'univers ofegant la injustícia i l'oblit. El món es va quedar paralitzat els homes i dones no van caminar es vanparar les màquines, els torns, els grans edificis i les fàbriquesministeris i hotels, tallers i oficines, hospitals ibotiguestendes, llars i cuines.

Les dones, per fi, ho descobrim. Som tan poderoses com ells i som moltes més sobre la terra!Més que el silenci i més que el sofriment! Més que la infàmia i més que la misèria!Que aquest cant ressoni a les llunyanes terres d'Indoxina ales sorres càlides de l'Àfrica, a Alaska i Amèrica Llatina, cridant a la igualtat entre els gèneres a construir unmón solidari -diferent, horitzontal, sense poderíosa conjugartendresa, pau i vida, a beure de la ciència sense diferencia. A derrotar l'odi i els prejudicis, el poder d'uns quants, les mesquines fronteres, a pastar amb les mans d'ambdós sexes el pa de l'existència.

L'Agència de Notícies Alcoràniques de l'Iran destacava en una entrevista amb el teòleg islamista Musa Gunes, que afirmava que "Occident tracta de desviar les dones del seu paper principal i real en la societat, pressionant-les amb lemes vans sobre llibertat i igualtat". També va afegir que una de les tàctiques que utilitzen és apartar les dones de les seves famílies, atraient-les al mercat laboral.

QUE AQUEST TIPUS DE COMENTARIS MAI MES ES TORNIN A ESCOLTAR.

Autor desconegut

Comentaris

Entrades populars