Un privilegi inesperat

Tornant el diumenge al vespre a casa vaig rebre una trucada d'un amic meu per quedar aquest dimarts, vaja ahir. Parlant parlant em va comentar quelcom d'un acte que en aquell moment em va passar desapercebut. Però.... l'endemà quasibé com si fos un flaix vaig recordar un nom. Un nom d'una persona que per a mi significa molt, pel seu pensament, la seva filosofia i el seu mestratge. Algú que és capaç d'expressar-se amb paraules com aquestes:

"La solució no és ser tothom igual, sinó saber gestionar la diferència"

“La legitimitat no és pas la justícia. Hem legitimat que el món pobre pagui als països rics. Hem legitimat un deute públic internacional sense tenir en compte el que es va fer durant el colonialisme”

Aquests míssils jo no els anomenaria intel.ligents; els anomenaria precisos, exactes i èticament criminals. Però no intel.ligents. Demanaria una mica de respecte per les paraules”

“Siguem crítics amb la nostra manera de ser feliços, que és del que es tracta”...

De cop, no n'estava segura i ho vaig voler confirmar amb un sms. Ho havia sentit bé el dia abans? m'ho havia imaginat?...La resposta als meus dubtes va ser ràpida. No m'ho havia imaginat, ho havia entès bé aquest dimarts a la tarda Raimon Panikkar rebria la Medalla d'Or al Mèrit Cultural de l'Ajuntament de Barcelona, concedida pel consistori en ple amb la presència del periodista Antoni Bassas, que parlaria de Panikkar (referent mundial en l’estudi i la divulgació de la Història i la Filosofia de les Religions i un gran promotor del diàleg intercultural i interreligiós) enmarcat com a cloenda l’Any Europeu del Diàleg Intercultural.


Sense pensar-m'ho gaire em vaig decidir anar a l'acte que se celebraria al Saló de Cent. Al final vam ser tres amics que ens hi vam trobar en un acte únic, molt especial, un privilegi inesperat. Trobar-te fit a fit amb tanta saviesa, espiritualitat, bondat... impresiona. Encara que la seva figura aparentment sembli afeblida pels anys, us puc ben assegurar que la seva presència omplia tota la sala i les seves paraules d'agraïment, en un petit discurs improvitzat i emocionat, arribaren ben endins de l'ànima.

No m'estendré a parlar de qui és Raimon Pannikar prefereixo deixar-ho a les seves pròpies paraules. Avui Vilaweb li ha fet una entrevista a Tavertet.

Panikkar: 'S'ha acabat el període de les reformes, ara cal una transformació radical'


Comentaris

Entrades populars