La Grip. Carta d'una altra metge a la Ministra


Una amiga meva (metge) m'ha enviat aquesta carta i tal com ella diu ho publico: per solidaritat amb el col.lectiu sanitari i pèrque és un veritat inqüestionable.

La Grip. Carta d'una altra metge a la Ministra per Monica Lalanda.
- 9 de setembre de 2009. -

Senyora ministra, li proposo que sigui vostè la primera espanyola que es vacuni contra la grip A. De fet, amb aquest despropòsit anomenat autonomies, si se les vacuna a vostè i tota la cartera de gent que ens governa a Espanya, el grup control seria prou gran com per sentir-nos tots més segurs.Veurà vostè, li agraeixo que m'hagi col·locat al capdavant dels grups derisc i que tingui vostè tant interès en el qual no m'agafi la grip.

Entenc que vostè em necessita perquè el sistema de salut no es col·lapsi; tanmateix, és una gran pena que igual com vostè es preocupa per la meva salut i de sobte em valori com un bé nacional, no es preocupi per la meva situació laboral. La convido que vingui a veure el meu contracte o el de la resta dels metges en aquest país. La gran majoria treballem amb contractes que en la resta de l'Europa antiga serien una vergonya.

Senyora ministra, jo no em vacunaré. El virus no ha acabat de canviar i apartir de l'última mutació haurien de passar sis o vuit mesos perelaborar susdita vacuna. És a dir, la vacuna que ens proposen no pot serefectiva. Quant a la seva seguretat, ja tenim l'experiència de vacunesper a la grip fabricades amb presses; s'usen ajudants perillosos perpoder posar menor quantitat de virus. Francament, jo prefereixo tenirmocs tres dies per sofrir un Guillain-Barré.Senyora ministra, no m'agrada ser un conill d'índies. El Centre dePrevenció i Control de Malalties de l'UE "espera a saber quins sónels efectes de la vacuna en els adults sans per detectar possiblesconseqüències adverses". Miri vostè, gairebé que no. Prefereixo que se laposi vostè i m'ho explica.Senyora ministra, se'ls està marxantanant l'assumpte de les mans. És ja més que clar que aquest virus, encara que molt contagiós, és moltpoc agressiu i més del 95% dels casos cursa de manera lleu. S'espera un màxim de 500 morts davant els 1500 a 3000 que provoca la grip tradicional.

Mentrestant, vostè està permetent un malbaratament de recursosinacceptable. Molts hospitals al país estan sent objecte de canvisarquitectònics absurds i innecessaris per preparar-se per a unahecatombe que ja sabem no ocorrerà. S'han gastat vostès 333 milions d'euros en aquesta pandèmia de color i fantasia. La letalidad del virus és del 0.018%, francament irrisòria.

Senyora ministra, em deixi que li recordi que la grip A ha matat de moment a 23 persones i que té una taxa d'incidència de 40-50 casos persetmana i 100.000 habitants. Tanmateix, el tabac produeix a Espanya40.000 morts a l'any i 6.000 per tabaquisme passiu. Això sí que és unapandèmia, però vostè prefereix ignorar-la. És un tema menys atractiu ique li crearia multitud d'enemics. Dels 447 morts a les carreteresespanyoles el 2008, ni parlem, que no és de la seva cartera.

Senyora ministra, m'expliqui per què té vostè el Tamiflú sotacustòdia de l'exèrcit. L'eficàcia dels antivirals en aquesta grip és dubtosa i de qualsevol manera l'únic que fa és reduir en una estoneta la durada dels símptomes i amb efectes secundaris no menyspreables. Qualsevol diria que guarda vostè sota set claus la cura contra el càncero la pesta bubònica. Posi el fàrmac a les farmàcies que és on ha de ser i deixi's de fantasies més pròpies d'Hollywood. Alternativament, faci alguna cosa sobre la patent de l'osetalmivir i permeti que el fabriquin altres companyies farmacèutiques, així no hi ha aclaparaments de restriccions.

Senyora ministra, les previsions de l'Organització Mundial de la Salut ja s'han patinat en ocasions anteriors. Quan la grip aviària, van predir 150 milions de morts que al final van quedar en 262 morts. S'han tornat aequivocar, no importa. L'important és parar la bogeria en la qual estem muntats i aquesta, senyora Jiménez, és responsabilitat seva. Senyora ministra, aquí una és una cínica per naturalesa. Massa gent s'emporta tall en aquest assumpte. No només els fabricants de les vacunes i els antivirus sinó els que fan les màscares, els de la vitamina C, els del bífidus actiu, els fabricants de ventiladors artificials i pulsioxímetres, els dels mocadors d'un sol ús, els productes de desinfecció de mans, fins als presos amb malalties incurables que volen aprofitar per marxar a casa. Tanmateix, no em negarà tampoc que la pantalla de fum els ha vingut al punt al seu govern ara que la crisi segueix la seva marxa, la desocupació té nivells històrics, ens pugen els impostos, puja l'IRPF i baixa el PIB. Una casualitat,suposo.

Senyora ministra, una coseta més. Si he de veure moltes més fotos seves a mitja pàgina amb mirada astuta, vestits sexis i poses de model... em donarà alguna cosa!

Mónica Lalanda ha passat els últims 16 anys a Anglaterra, la majoria com a metge d'urgències a Leeds (West Yorkshire). En l'actualitat treballa en la unitat d'urgències de l'Hospital General de Segòvia, participa en diverses publicacions angleses i també il·lustra llibres i revistes amb vinyetes mèdiques.

Comentaris

Entrades populars